Saturday 24 September 2011

LepakING

Huh!! Dah lama tak update...banyak keje yang nak kena settlekan...sementara nak abiskan keje yang terbengkalai nie...jom kiter lepaKING dulu...Kot-kot  korang xde idea tempat nak lepak...Sini aku bagikan idea...Ok firstly, lepaKING yang korang wajib lawati kat JOHOR BHARU nie apalagi kalo bukan ZOO NEGERI JOHOR.Sebabnya?? Sebabnya ZOO JOHOR nie tak jauh dari bandar,korang boleh bermesra-mesra haiwan-haiwan yang ada....dan yang paling penting sekali tiket masuknya tersangat ler MURAH!! Yang dewasa RM2 & kanak-kanak RM1. Dari merambu ketempat yang xmendtgkan hasil...apakata korang lepak kat sini sekurang-kurangnya korang boleh ler "BERAMAH-MESRA" dengan haiwan-haiwan yang ada kat dalam zoo nie....B4 that aku nak bercerita sedikit tentang history ZOO JOHOR nie....

Zoo Johor ini salah satu yang tertua dinegara ini. Dibina pada tahun 1928 oleh Sultan Sir Ibrahim dan diserahkan kepada kerajaan negeri pada tahun 1960 an. Located at Jalan Gertak Merah dari pusat bandar. Untuk sampai kesini korang boleh ler menaiki cab untuk sampai ke zoo yang terletak berhampiran dengan istana Johor Bharu Grounds & Royal Museum. 

Jom layan beberapa keping pic yang sempat aku SNAP!
My darl's with BURUNG OSTRICH

BURUNG OSTRICH again!!


Inilah "GENG BAIK" darl's aku..Siap bagi makan peanut lagi!


Unta nie tersangat ler besonya!! Umpama ULTRAMAN vs RAKSAKSA!

Sang Belang....Gaaaauuuummmmmmmm

Ok...rasanya sampai sini dulu yang sempat aku tepek...Insyallah next time aku tepek pulak pic ROYAL MUSEUM JOHOR yang aku lawati....Bubey!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...