Tuesday 6 December 2011

BaLik KaMpUnG YeaY!!!

Hari Sabtu hari tue, kebetulan aku tak kerja, so aku amik peluang with mak, baby rayyan & anak-anak sedara aku balik ke kampung Tanjung Surat lebih kurang 20km dari Pasir Gudang. Itupun kira dekat sebab ikut highway..kalo ikut jalan luar dari Kota Masai ke Ulu Tiram...pastu merempuh pulak kawasan-kawasan felda di Kota Tinggi perjalanan mengambil masa dalam 2 jam gak..Tapi memandangkan kitaorang ikut higway, so perjalanan mengambil masa dalam 45 minit...Itupun kalo bawak dalam 110km/hr. Motif balik kampung kali nie, saja suka-suka sambil menghayati keindahan alam kampung aku dan yang paling best sekali biler dapat makan seafood!! Ho yeah!! Betul-betul ho liaw!! :P

Dalam perjalanan..Highway Desaru...


Cantekkan view jambatan nie..kata anak sedara aku ala-ala kat Paris!! :P


Dengar-dengar citer kat jambatan nie dah ada yang bunuh diri...hurrrmmm


Kitaorang sampai kat Jambatan Teluk Belungkor lebih kurang dalam kol 12.00 tengahari. Itupun kira lambat kitaorang sampai disebabkan masalah teknikal, dua kali patah balik dari kedai kat Kota Masai ke rumah mak aku..disebabkan mak aku terpaksa balik kerumah, tukar selipar...coz selipar yang mak aku pakai terbalik!! Hahahahahahahaha :))))))

Sampai jerk kat Jambatan Teluk Belungkor, apalagi..first2 sekali kitaorang posing ler dulu, sambil-sambil tunggu sepupu aku pick up kitaorang dari Teluk Belungkor ke Tanjung Surat..Nak kata jauh dari Teluk Belungkor ke Tanjung Surat tu takler...kalo naik transport lebih kurang dalam 15 minit..tapi kalo jalan kaki maunya 1 jam...Terbarai segala sendi-sendi..Itu belum lagi dalam perjalanan tu korang akan terjumpa sesuatu yang korang jarang jumpa...apalagi si MR.PIG lerrr....

Aku, baby rayyan, mak & anak-anak sedara aku


Again


Ni lah dia anak-anak sedara aku...Fizah & Afiq


Perkara utama skali yang kitaorang buat biler sampai kampung, apalagi kalo bukan "round" satu kampung sambil menikmati keindahan alam...Cukup bahagia saat itu..Lupa sebentar dengan hiruk-piruk keadaan "kota" yang penuh dengan kekusutan...

Tunggang basikal keliling kampung....

.............


.............


............


............


............


Lepak-lepak kat jeti...Time aku kecik-kecik dulu with cousin-cousin aku, kat sini ler kitaorang lepak pada waktu malam...Syok oooo dihembus pulak angin sepoi-sepoi bahasa :P

Yang baju merah tu cousin aku...si Haziq :P


.............


Amacam..bleh buat cover album tak?? Hihihihihi


To Be Continued....................

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...