Tuesday 11 October 2011

NaSi Goreng CiLi Padi...PedaS SeHHHH.......

Aduyai....pening lagi kepala aku nie..Dari pagi hingga bawak ketengahri...xbaik-baik gak...tension aku dibuatnya....nak kata aku tak breakfast pagi tadi....dah breakfast dah...Nasi goreng lagi!! Buat sendiri lor...Tah pasal apa tah...tahap kerajinan aku memuncak pagi tadi....seawal 6.30 pagi aku dah sediakan breakfast for my darl's..Hihihihihi Rajinkan aku....Kihkihkih Hari nie jerk rajin...hari-hari yang berikut..i'm not sure!! :P Selalunya breakfast tunjuk-tunjuk jerk....Hihihihihi...

Nie namanya nasi goreng cili padi syok sendiri!! :P Nie resepinya :-
Bahan-bahan :-
1. Bawang Merah 4 ulas
2. Bawang Putih 3 ulas
3. Cili Padi..(ikut suka...Nak pedas..korang letak ler bebanyak)
4. Ikan bilis (sikit jerk)
5. Sayur campur ke..sayur sawi ke....kalo xde pun xpe..... :)
6. Sedikit minyak untuk menumis
7. Nasi yang dah dimasak...biasanya nasi yang xhabis yang menjadi mangsa..hihihihi


Cara-caranya :-
1. Bahan-bahan no : 1 hingga 4 dikisar. Kalo nak lagi sedap...tumbuk dengan batu lesung..
2. Tuangkan minyak dalam kuali...tunggu minyak panas...
3. Tumis bahan 1 hingga 4 sehingga garing
4. Masukkan sayur (if ada) dan serbuk perisa
5. Last skali masukkan nasi.....

SIAP!!

Sedap dijamu ketika hujan....dan lagi sedap dijamu bersama dengan kopi kaw-kaw

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...