Monday 21 November 2011

HellO!! IgT OrG PoMPuAn Nie XdE KejE LaiN KE???

Kalo ikutkan Jumaat dan Sabtu aku keje..tapi memandangkan sakit kepala yang amat sangat, maka aku terpaksa amik MC. Actually dari hari Khamis lagi kepala aku sakit-sakit. Tak tahulah kenapa...yang aku perasaan after makan meggi goreng & air horlick yang dibeli kedai mamak, kepala aku terus pening-pening. Kalau setakat pening biasa xpe lah gak...ini pening yang amat..amat sakit...balik keje petang khamis, aku terus terbongkang...nasib baik baby rayyan pun terbongkang sama...so ada peluang aku tido lama sikit...hinggalah babah rayyan balik keje...aku still "tak sedarkan diri" kerana sakit kepala yang amat sangat....
Malamnya, pas babah rayyan balik dari keja, dia suruh aku mandi...aku ingatkan pas bawak mandi..hilanglah sakit kepala..tapi makin berdenyut-denyut sakitnya...MasyaAllah!!


Paginya, pas bangun tido legalah...ghupa-ghupanya still macam malam tadi sakitnya...Disebabkan tak tertanggung sakitnya...tengaharinya, aku pegi Poliklinik Pasir Gudang..Ikutkan babah rayyan ajak aku pegi Hospital Sultan Ismail (HSI) coz rekod kesihatan aku memang ada kat sana..tapi aku tak mau pegi....coz aku takut kena tahan kat wad.. :P so ke Poliklinik Pasir Gudang jerk....Sampai jerk kat sana..Oklah...orang tak ramai...mungkin disebabkan hari Jumaat..Penghulu segala hari bagi orang yang bekerja gomen..coz masa nielah diorang bekerja "sambil lewa" memandangkan esoknya hari Sabtu..boleh enjoy-enjoy..so buat kejenya pun enjoy-enjoylah... :x

MO : Sakit apa?
Aku : Saya nie dah 2 hari peninng kepala..Tak taulah kenapa..
Terus MO pam tekanan darah aku
MO : Tinggi nie darah awak...Ada darah tinggi?
Aku : Xde
MO : Awak Peknen x? Biler last datang period?
Aku : Nie skrg saya tengah datang periodlah!!
(dalam hati aku menyumpah-yumpah)
MO : Oh..ye ke? Oklah xpe, saya kasi awak ubat.

Isshhhhh!! Geram betul aku time tue...Hello!! Igat orang pompuan nie xde keje lain ke?? Nak peknen every year?? Biler orang pompuan sakit kepala sket..mula ler tue...ada suara-suara sumbang "kau pening-pening, dah mabuk-mabuk ler tue"..."hah!! dalam perut dah ada ulat ler tue.." Tu belum lagi kalo ada orang pompuan yang muntah-muntah..terbelahak bersepah-sepah...mesti jawapannya "Wah!! cuti 2 bulan lagi la tue...."!!!!!

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...