Tuesday 29 November 2011

KeCeWa?? ItU HakiKaTNyA....

Kadangkala Allah hilangkan sekejap matahari...
Kemudian Dia datangkan pula guruh dan kilat...
Puas kita menangis, takut dan mencari dimana matahari...
Rupanya Allah hadiahkan kita pelangi...

Belum pun reda dengan kekalahan Malaysia menentang Syria 2-0, pasukan Harimau Muda dikejutkan lagi dengan kekalahan menentang Bahrain malam Ahad lalu dengan jaringan 3-2 yang ketika itu disaksikan oleh supporter Malaysia di Stadium Bukit Jalil. Pada aku kekalahan Malaysia pada malam itu adalah hakikat yang harus diterima oleh rakyat Malaysia. Sebagai seorang supporter Harimau Muda, aku rasa bersyukur, sekurang-kurangnya player Harimau Muda telah menunjukkan aksi yang terbaik pada malam tersebut. Tahniah!! Buat Nazmi dan juga Mahali. Cuma yang buat aku tak paham dengan segelintir rakyat Malaysia..yang aku umpamakan seperti lalang...Bila Malaysia menang..supporter sorak keriangan..Bila Malaysia tewas mulalah kata.."tah apa-apa la diorang nie main.." Hurm...pada aku, tak perlulah mengeluarkan kata-kata sedemikian rupa..Cuba kiter berada ditempat player...Bukannya senang dik non oiii!!!Perlu berhadapan dengan pemain-pemain Bahrain yang "bertubuh sasa" ditambah lagi dengan fizikal diorang yang "tinggi lampai" nak dibandingkan dengan player kiter yang rata-ratanya seperti "kecil-kecil cili padi" namun player Malaysia berjaya mempamerkan aksi yang cemerlang...


Yang kelakarnya malam tadi, babah rayyan bagitau aku, dia taknak pergi kekedai mamak..biler aku tanya kenapa?? Babah rayyan bagitau aku.."DIA TAK SAMPAI HATI nak tengok kekalahan Malaysia menentang Bahrain... :P yang diulangtayang di Buletin Utama...Aduyai...sampai begitu sekali!! Namun aku jelaskan pada suami aku, bola tue bulat...Itu semua sudah tertulis..so sebagai manusia kiter kenalah terima hakikat..Cuba kiter berada ditempat player, belum tentu kiter dapat mempamerkan aksi yang terbaik..Bukan kata nak mewakili Malaysia, nak mewakili sekolah pun belum tentu lagi!! Apatah lagi kalau nak mewakili Soccer Kids!! :P Diakhir perbualan aku dengan suami aku, aku nasihatkan suami aku.."hidup nie jangan jadi seperti lalang...biler ditiup angin, lalang kekanan..kiter kekanan..kalau kekiri kita pun akan kekiri...lalang, walau ditebas, pasti akan tumbuh kembali..Percayalah!!



Dan semalam, di akhbar Harian Metro....Apex dilanda kontroversi lagi biler mana gambar beliau tersebar bersama perempuan lain. Yang pastinya perempuan tersebut bukannya Dahlia Teck, perempuan yang menyebabkan putusnya tunang Apex dengan Elia si jejari runcing. Hurmmm.....ramai yang menghentam si Apex..Dek disebabkan kontroversi-kontroversinya bersama perempuan. Ada yang kata si Apex nie Playboy la...kena kejutan budaya ler...& macam-macam lagi lah...Namun pada pendapat aku, hal berkaitan peribadi Apex tak perlulah kiter masuk campur..Siapalah kiter nak menghukum beliau...Dan secara peribadi, aku "tabik spring" dengan Apex, walaupun Apex dilanda dengan pelbagai kontroversi, prestasi Apex tetap AWESOME!! Dan aku akan tetap menyokong beliau!!



p/s : If you are ashamed to stand by your colors, you had better seek another flag...!!"

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...