Wednesday 9 November 2011

KasIH BaBaH RaYYAn

Malam tadi sambil menonton CINTA ELYSA dan sambil mengulit-mengulit baby rayyan, tiba-tiba babah rayyan bersuara...

Babah Rayyan : Darling, kawan abg si Syawal tu dah g Sabah dah...
Mama Rayyan : Biler dia pegi?
Babah Rayyan : Malam nie..Boss dah belikan tiket dah...tapi boss suruh dia balik kampung dulu...Jumpa anak bini..
Mama Rayyan : Abis abg? (coz husband aku pun dpt offer gak ke Sabah)
Babah Rayyan : Abg kena tunggu sijil abg siap..Esok darling tolong kolkan CIDB erk..tanya dah siap lom sijil abg..
Mama Rayyan : Tadi kat opis Rin dah kol dah...Tapi dia suruh kol setengah jam lagi coz person incharge takde
Babah Rayyan : Tapi..tu lah..abg rasa macam nak tolak jerk offer tue?
Mama Rayyan : Napa? Boss abg offer tak tinggi ke?
Babah Rayyan : Tak lah
Mama Rayyan : Abis tu??
Babah Rayyan : Abg takut nanti, abg rindukan darling dengan baby rayyan..Hari tu pegi KL pun abg dah terbayang-bayangkan muka baby rayyan..Ni lagi ler pulak kalo ke Sabah...

Biler itu jawapan yang hb aku berikan, aku terdiam...aku berdiam bukan bermakna aku tak setuju dengan keputusan yang hb aku buat(walaupun hb aku dpt offer tinggi)...Tapi aku berdiam sebab aku mengiakan setiap butir bicara yang hb aku lontarkan...Bagaimana agaknya keadaan aku dan baby rayyan jika hb aku ke Sabah..Tentunya aku pun rindu jugak dengan hb aku...Yelah dah biasa bertiga..tup..tup tinggal berdua dengan baby rayyan..sapa yang tak rasa janggal..Aku rasa baby rayyan pun akan rasa "ketiadaan" hb aku..cuma baby rayyan tak tahu macammana nak terjemahkan kerinduan dia...
Betul kata orang, kasih-sayang tak boleh dijual beli..Walau banyak mana pun duit kiter...walau sebesar mana pun rumah kiter..walau semewah mana pun kereta kiter, kalau kurangnya kasih-sayang pasti itu semua tak bererti...

Baby Rayyan with Babah

No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...