Monday 9 January 2012

Gendang gendut tali kecapi

"Gendang gendut tali kecapi..kenyang perut suka..???" Lately nie banyak sangat komplain yang aku terima tentang baby rayyan..Ada yang kata badan baby rayyan dah susut...Muka baby rayyan dah tak "dobot" macam sebelum-sebelum nie...:( Sentap jugak rasa dihati...Yelah kitakan ibu dia..Segala yang "diterjemahkan" sedikit sebanyak rasa tersentuh dihati. Almaklum..."dalam hati ada taman").

Bila aku tanya kat babah rayyan..babah rayyan cakap, "dia dah besar..ingat nak main jerk..memanglah badan dia dah susut, menyusu pun kurang.." Nampaknya lepas nie kenalah aku "berkerja keras" sikit untuk bagi minat baby rayyan makan & minum susu seperti sebelum-sebelum nie...

Nie makan yang aku bagi baby rayyan makan sebelum nie...Milna perasa oren. (nie versi indon)*credit to goggle


Dan semalamnya dan-dan aku dan babah rayyan pergi ke Jaya Jusco semata-mata nak cari blender untuk dibuat bubur baby rayyan. Sebab blender yang sedia ada kat umah tak boleh digunakan untuk dibuat bubur untuk baby rayyan. Memandangkan blender tersebut dah digunakan untuk "memblender" cili.. :)

*credit to goggle


Hope, dengan blender baru yang baru dibeli, ditambah lagi dengan resepi "baru" yang akan dimasak nanti, hope baby rayyan akan berselera balik seperti sediakala dan yang paling penting, baby rayyan akan bertambah-tambah berat badannya..:)

p/s : Tengah berkira-kira nak tukar susu baby rayyan.....



No comments:

Post a Comment

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...